onsdag 29 april 2009

Vårkänslostädardagen

Ett långt ord, men ett otroligt trevligt ord. Det var en en gemensam dag för skolan. Det fanns massa olika grupper som antingen räfsade löv, målade, fotade och lagade mat med mycket mer. Jag tillhörde egentligen stapla ved gruppen men eftersom jag tillhör Djupingarna som som står för skoltidningen så tyckte min lärare att jag skulle vara dagens reporter som skulle springa runt och intervjua folk från de olika grupperna. Med mig hade jag Erik S som min personliga fotgraf. Det var ett rätt kul men annorlunda uppdrag eftersom alla var inte så enkla att hitta. Vissa befann sig i den djupaste skogen men vi lyckades lokalisera dem. I dag var den perfekta dagen att hålla en sån här hel dag med massa folk, arbete, skratt och framför allt en massa sol. Det fanns nog inte en enda som inte tyckte det här var kul. Vi hade en musikgrupp som gick runt och spelade och sjöng för oss, vi hade minst ett tiotal fotografer och en underbar matgrupp som bjöd på hamburgare i pitabröd, förfriskningar och snacks. I morgon ska jag renskriva intervjuerna och samanställa de bästa bilderna sen kommer de upp på skolans blogg http://jamshogsfolkhogskola.blogg.se/ , men som sagt det är först efter i morgon ni får se mer av det. Nu är jag trött efter denna underbara dag så ska jag passa på att njuta framför teven med ett halvt öga på Grey´s anatomy.

Inga kommentarer: