måndag 27 april 2009

Måste dementera ryktet

Jag har ingen aning om hur det uppstod eller hur många som "vet" men jag har mina aningar om att kanske någon har missförstått någon blogg om min hälsa eller kanske sett mig när jag mådde dåligt. I vilket fall fick jag reda på igår av min blivande granne att hon hade hört att Nicole skulle bli storasyster. Jag, svarade med en gapande mun och helt chockad: Nej, vem tusan har sagt det? Det viste hon inte och det första jag kunde tänka på var, hoppas någon har missförstått min blogg och att det inte är många som har fått för sig detta för det är helt fel.
I min blogg har jag gnällt flertal gånger om hur jag mår dåligt och hur ont i magen jag har och de som såg mig i verkligheten under den perioden börjar säkerligen undra när jag kom med min svullna mage.


Verkligenheten är den att jag lider av en kronisk tarmsjukdom som gör att min mage svullnar brutalt om jag stoppat i mig en massa skit jag inte tål som t.ex mjölkprodukter. har jag då stoppat i mig mycket av detta och dessutom stressat så sväller min mage upp så brutalt att vid första ansynen så ser jag gravid ut. Sen blir det inte bättre att av att jag lägger handen på magen för att lindra smärtan. Men efter att än en gång blivit stabil i magen av massa mediciner och eftersom jag unvikit en massa dålig mat den senaste veckan skulle knappast någon tro att jag har en unge i min mage. Jag har smalnat av till normalvikt på 44 kg och försöker lära mig att anpassa mina matvanor och livsstil så att detta håller i sig, vilket dock inte r lätt eftersom jag är både godis, chips och en aningen skräpmats beroende. Men jag kämpar på! Och några fler barn hade jag inte tänkt skaffa än, även om barn är söta och nicole säkert hade velat ha en bebis så tycker jag det räcker med ett vilddjur för tillfället haha*

Inga kommentarer: