torsdag 9 april 2009

Äntligen!

00:45 slog jag igen sista sidan på boken Svart fjäril av Anna jansson. Denna eviga bok som jag har lånat om i säkert minst 14 veckor har äntligen nått sitt slut. Och det var faktiskt värt att inte stressa sig igenom den och att få läsa det oväntade slutet. Jag tycker att för folk som gillar thriller romaner är den nåt att rekomendera. för trots att det ibland blev väääldigt långa avbrott så visste jag precis var jag var i boken och kunde återvända till handlingen utan att något fallit till glömska.





Så nu har jag faktiskt läst alla Anna Janssons böcker och jag älskade alla utom en och det var Främmande fågel. Kanske var det för att det var för lite spänning och för mycket påhitt i den enligt mig, så det blev inte lika lockande. Och mer besviken blev jag när den blev en tvserie i fyra delar på Tv4 (repris på Tv4+ nu i påskhelgen.) Den var inte alls som lika detaljerad som boken och det gjorde det hela fruktansvärt osamanhängande. Så av alla böcker hon gjort så valde dom att göra tv/film på den. Antagligen bara för att typ samma år som den spelades in var det snack om fågelinfluensan. Dock några stora skådis namn att locka med men mer än så tyckte jag inte det fanns att hurra förr. Jag tyckte man förvirrade svenska folket eftersom böckerna handlar rätt mycket om huvudpersonens privatliv och i serien så kan man rätt in. Men som sagt gillar man att läsa om fågelinfluensan eller se stora svenska skådisar i en kort odetaljerad tv serie eller läsa en överdetaljerad bok, kan jag rekomendera den också.


Inga kommentarer: