söndag 19 april 2009

Lastfm/musikhysteri

Ja herregud, när man kollar mina senaste 10-15 låtar undrar man verkligen om jag ens har någon musikstil. bara en massa blandad musik och lika många hjärtan har jag kryssat för. Men förklaringen är på det är väl att jag är en riktig musiksvamp. Jag tar åt mig allt som får det att gunga i blodet, får mig att känna mig snygg och som kanske får mig att pressa fram några tårar om jag är lite ledsen. Och ja så gör väl många även om de är rockare eller har nån annan stil, så jag är ju inte speciellt egen på det viset. men det är som sagt rätt kul att få se en lista på vad man lyssnar på. Jag brinner för trancemusiken, och i grund och botten är det den musik som gör mig lyckligast. Men så himla mycket trance ser man inte på listan just nu. All I can say is I love music !


Exempel på hur listan ser ut föt tillfället:

Amy Winehouse - Tearws dry on their own (Soul) Underbar att valsa runt till och bara sitta ute på balkongen med en kopp kaffe, en cigg i handen och bara sitta och lapa sol.

Nelly -grillz (hiphop) Låt basen göra sitt job och bara njut av denna avklädda musik! Och tänker på min polare i kstad som är sjukt likt Nelly, tvärsexigt ju! Om man rör sig tillräckligt till denna låten kanske man får magmuskler haha*

The sounds - Seven days a week ( indie rock) Perfekt musik att spela för att påminna sig jälv om att våren är här och snaaaart kommer sommaren och alla dessa små och stora festivaler som brukar bringa fram det ovanliga modet och den härliga stämningen i festivalstäder som bland annat Hässleholm ,som har Siesta festivalen.

Pitbull feat Nina sky - Mas mais (reggaton)Ett soligt intro påminner en om vad man har för ursprung. Det får höfterna till att atomatiskt rulla sig fram och man bara ler.Sen är det ju en bonus att jag älskar alla låtar med Pitbull. Latina For Life!

Audimatrixx - Tittle tattle (trance) Slut dina ögon och följ rythmen. Låt musiken betämma åt vilket håll din kropp kommer föra sig över golvet/marken. Känn lugnet som skapas när du sakta hamnar i rus som får din kropp att flyga i väg av lycka och få chans att rensa din kropp på ohälsosamma känslor och tankar för en stund. Du får definitivt mgmuskler om du brinner för denna genger för då kan du dansa i upp till 12 timmar och bara känna lycka och gemenskap. Detta är en av mina favoriter låtar.
VARNING! Detta fungerar bara om du gillar denna gengern eller i alla fall känner samhörighet med den. Annars kvittar det hur du står och viftar den botar inte dig från dåliga tankar om du inte tror på den ;)

Bombay rockers -sexy mama (bhanga dance) Den snodda melodislingan som kommer från en annan favoritlåt får självförtroendet att stiga i topp och man minns tillbaka på förra sommarnen när denna var på repeat i Mp3 när man stoltserade runt i stan med barnvagnen på de varma gatorna i Hässleholm. Antagligen en låt som kommer återkomma denna sommaren också!


Danny Saucedo -Min vän ( Pop) Underbart fjantig låt som får dig att lee åt den urdåliga texten, men den är klatschig såhär i varma tider med vårkänslor i luften. Jag vet ju att de här halv latinon kan sjunga egentligen vilket gör också hjälper till att göra låten lyssningsbar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är de för låt med DAnny? "Min vän"?