tisdag 7 april 2009

Gud vad jag älskar påsken!

I dag var det påskfest på dagiset mellan 8-11 så vi kom dit lite tidigare än vanligt. Nicole ville tyvärr inte ha något huckle på sig så jag fick nöja mig med att peta in en gul fjäder i håret. Hon såg fram emot att komma till dagis och vara påskkärring och såg faktiskt lite ånger full när hon såg de andra sminkade barnen med kläningar och hucklen. Vid 9 tiden hade de utdelning av påskägg och Nicole spatserade glatt fram med det enorma påsägget och hon hade även blivit sminkade som de andra med fräknar och röda hjärtan på kinderna. Alla de små var så söta. och de verkade nästan gladare än på jul. Vid halv 11 var det dags för den stora påskkärringen att dra i väg och ungarna vinkade glatt på henne medans hon försvann runt hörnet.
I byn har de placerat ett björkträd med massa fjädrar och en påskkärring av trä. sen framför står det en stor höna och tupp och massa små kycklingar fult och mysigt på en och samma gång.

Jag har kommit fram till att jag älskar påsken just eftersom den sprudlar med glada färger och busiga barn. har man tur så skinner solen. Man har en andledning till att pyssla en massa och det finns mat i massor och enorma påskägg med godis man sällan orkar äta upp och inte att förglömma en andledning till att umgås med familjen. Visst jul, midsommar, halloween och andra såna högtider är rätt trevliga dom med men solen som är på våren gör mycket med denna trevliga högtid. jag säger bara Gla påsk

Inga kommentarer: