fredag 3 april 2009

en härlig eftermiddag/kväll

Efter att jag rest mig från datorn ställde jag mig faktiskt och diska och njöt av att kunna göra det utan tvång och stress.Vid 4 tiden bar det av till Olofström för att shoppa lite. mesta dels inför i morgon kväll. om jag säger att jag gjorde det viktigaste besöket på systembolaget kanske ni förstår vad som händer i morgon. men först ska jag vara duktig i skolan, på en lördag. Ja, det är ju öppet hus på skolan, det är viktiga saker. men efter det blir det besök på internatet.

vädret i olofström var underbart. 25 + och många bara ben vandrade runt med stora solglasögon och ett brett leende. Många tuffa stylade bilar med tonade rutor och hög bas cirkulerade och det lilla samhället kändes levande. jag var knappt sugen på att åka hem så ag köpte årets första glass och satte mig på en bänk och njöt en stund. Sen hörde jag att min favort radiokomiker va tillbaka i högtalarna. Klara från Mia & klara. Sweet. I all hast när vi hämtat Nicole innan så hade vi glömt vagnen då ja körde upp och hämta den vid 17:30. Jag skymta några långa människor bakom mig men tänkte inte mer på det. snacka om att man blev lite skrämd eftersom det visade sig var Coffe och hans mamma Helena och hans syster linnea.
De hade precis kommit fram efter en lång resa från åmål. Linnea har jag träffat innan men nu var första gången jag träffa mamma halvorsen och det kändes lite pinsamt eftersom jag kände mig helt flåtig efter en lång svettig dag i skolan och solen och inte hunnit duscha så allt jag tänkte på gud vilket slemmit första intryck hon får av mig. Jag fick jätte fina presenter till mig och Nicole bestående av jäte fina kläder till Nicole och godis till godismonster (jag, sjäv.) Gud va bra det är med facebook statusar så man kan se va folk gör och därifrån lära sig vad folk tycker om. för nu hade ju Helena sett att jag åt väldigt mycket godis och ofta så vad passar då inte bättre en ett super gulligt och över fullt påskägg. Tackar så mycket!
Jag blev inbjuden på att följa med dem och äta så vi åkte till Katrins och käka.Vi hade jätte mysigt. efter det återände de till Gästis och jag och coffe gick hem till mig så jag äntligen kunde duscha.

Nu känner jag mig som en hel ny människa. Sitter här och dricker den nya Xide jasmin peach, apgod så det var inget dåligt köp. Snart ska jag klä på mig sen ska jag faktiskt bege mig till internatet med Coffe där vi hade planerat att mysa, kolla på film och göra en massa barnförbjudna saker..... fniss* Helt enkelt ta det lugnt inför i morgon. Känns rätt konstigt att veta att man kan spela hög musik och gå härifrån utan att tänka på att min lilla ängel ligger och sover. förhoppningsvis sover hon men det är inte här i alla fall. God natt min ängel, mamma älskar dig.

Inga kommentarer: