lördag 18 april 2009

Gnälliga jag

Jag har så ont, nån nerv i varje arm, ända ut till fingertopparna har kommit i kläm eller nåt. Jag vaknade med den värsta smärtan någonsin i morse. Kunde inte lyfta armarna utan att det smärtsamt pulserade i armar och fingrar. händerna var svullna och hela kroppen pulserade. Trots tvivel lyckades jag köra bil, men mycket mer har jag inte klarat i dag. Mina fingrar såg nästan svarta ut och allt blodflöde verkar ha stannat i fingertopparna. Andledningen till att jag klarar av att skriva är för att jag håller händerna högt och biter mig hårt i läppen medan jag tvingar pekfingrarna att böja sig åt sidan så jag kan skriva medan de andra pekar rakt ut. Man kan nästan tro att jag tagit brun-utan-sol bara på fingrarna. Min smärta och aktivitet i dag gör mig helt slut och jag känner bara för att bädda ner mig i soffan och lida lite...Får helt enkelt hoppas det försvinner i morgon för jag är så sjukt gnällig när jag har ont, just nu önskar jag att jag hade nåt smärtstillande, men men ...

Inga kommentarer: