måndag 13 april 2009

Alkoholens påverkan

Ja som sagt igår var jag hos min kära Jasmin. jag kom dit redan vid 14 tiden. Vi hade planerat en riktig festkväll för att fira våra återförenade liv, våren och påsken. Vi gjorde en underbart god tonfisk sallad som kom väl till pass hela kvällen. Ett nytt ansikte tittade in och var med oss. Han verkade vara en trevlig och nyfiken typ. Timmarna gick och alkoholen flödade. Eftersom jag var onykter passade jag på att kela med hennes katter. Jag är egentligen kattallergiker men ingenting hände trots att jag nästan sniffade in pälsen långt upp i näsan, pussa dom i pälsen och lät deras vassa små klor sticka mig långt in i huden. Det var en otrolig känsla och jag var som kär. Efter alla dessa år kunde jag hålla i en katt. Tack alkoholen haha*

Tyvärr så har ju alkoholen en baksida också. Vår nya bekant fick i sig alldeles för mycket vilket resulterade i att hans nyfikenhet nästan blev skrämmande beskysddande. Hans tycke för mig var gulligt i början när han var nykter men i slutet av kvällen fruktade jag nästan för mitt liv. Jasmin förstod hur obekväm jag var och skyddade mig så mycket hon kunde från att behöva vara i hans närhet. Jhim, Andreas och Gucci kom för att hjälpa oss reda upp den obehagliga situationen som blivit. Tyvärr så vägrade han lyssna på dom. Jag blev tvungen att gömma mig i Chasses säng för att få vara ifred från denna extremt jobbiga människan. Hans sega prat fick mig att slockna och ge upp hoppet om att det skulle bli något mer kul av denna kväll. Jag förstod att jag var fast i den stora sängen gömd bakom täcke och kuddar. Jag hade ingen lust att ligga vaken i timmar och vänta, så jag lät mina ögonlock sakta sluta sig och hans agressiva stämma i rummet blev som avlägset blurr innan jag försvann in i drömmarnas värld.

När jag vakna hade jag en djupt sovande Jasmin tätt bredvid mig och jag förstod att det var morgon. Tittade upp och såg morgondiset och en snarkande Andreas på soffan. De hade lyckats, faran var borta. Det visade sig att det tagit 3 timmar innan de fick ut honom ur lägenheten! Och förhoppningsvis ser jag honom aldrig igen. Vissa människor borde absolut inte dricka alkohol!

Inga kommentarer: