fredag 10 april 2009

En bokmal placerad mitt i solen

14:30 och 3 timmar framåt spenderade jag och Nicole på internatet gräset. Nicole sov tungt i vagnen som jag placerat i skuggan av Coffes rum och själv placerade jag mig mitt utanför Coffes rum. Det var minst 12 plusgrader och jag hade tagit med mig min nya roman som jag spände ögonen i. Jag lyckades faktiskt hålla mig vaken. Antingen vad det för att jag proppade i mig 160g Alhgrens bilar eller för att den faktiskt var sjukt bra. Coffe satt inne på sitt rum och redigera lite bilder och våra musikstilar korsades i det örat som jag inte hade hörlur i. ¨Det ända jag fundera på var hur svårt det var att gå från en serie böcker som man följt i flera år till en helt ny historia som dessutom utspelar sig på samma ö. Och sen kom jag fram till att kvinnor skriver mer detlajerat men jag föredrar det. Började med en helt annan bok igår men den fatta jag ingenting av så nu läser jag I denna stilla natt av Marit Jungstedt. Typ malt igenom en fjärdedel av boken. Och efter maten tänker jag mala lite till fast denna gång sittandes på min balkong i solnedgången...

Inga kommentarer: