onsdag 14 januari 2009

skoltidningen

Gud va negativ jag känner mig nu, men jag anse mig ha all rätt efter dagens lilla bakslag. Igår spenderade jag iaf en timme med att få fart på skoltidningen genom att komma med namnförslag och idéer om hur vår tidning kan utvecklas och kanske bli mer intressant eftersom nu verkar folk mest slänga bort den och tycka den är tråkig. Maja tyckte det var bra att jag gjort något för tidningen men i dag när vi skulle diskutera det i grupp verkar intresset för mina idéer mer än svalt. Namnet blev bra men sen har jag fortfarande inte fått någon kläm på hur vi ska fortsätta skriva den. Men som jag har förstått ska vi fortsätta som vanligt men kommer lägga till en sida där man kan från andra linjer kan påminna om aktiviteter som händer på skolan ja, och allt annat som har med skolan kommer väl också tas upp mer antar jag. Annars är det precis som vanligt borsett från att vi bara är 5 stycken kvar i gruppen. Jag är lite besviken eftersom jag hade ju hoppats på att de andra skulle nappa mer än vad de gjorde men det är bara att le och fortsätta skriva om sånt man tycker verkar intressant och hoppas andra tycker det med. för tidningen är ju inte till mig så det är ju inte jag som bestämmer om den är bra eller dålig. Mina idéer får jag spara tills nån annan gång i livet. Just nu har jag bara en kommande intervju med rektorn på gång nåt mer har jag inget intresse för bara så där. De sitter just nu och filar på ett reklamblad för tidningen, vitt och enkelt med lite text. Det är bara att le och fortsätta som vanligt. ...Just smile and keep up "the good work"

Inga kommentarer: