onsdag 7 januari 2009

inte som alla andra magar

Sen nyår har jag haft ont i magen, men som vanligt har jag inte brytt mig så mycket om det. vilket har resulterat till svullen mage,buksmärtor, lite feber och några vändor på toan för att spy. Har proppat i mig kemikaliska hjälpmedel, 1 liter vatten och ätit massa sånt där äckligt som är nyttigt. Vet inte om jag ska påstå att jag mår bättre eftersom jag mest mår illa nu men näring har jag fått iaf. Jag har en mage som inte är som alla andra och det är nåt jag aldrig riktigt har accepterat. efter efter nästan 6 års operationer som liten och efter att fått höra i minst 12 år vad jag får äta ch inte äta så verkar jag fortfarande inte ha lärt mig om hur ömtålig min mage e, jag försöker leva ett liv som alla andra. Jag vill kunna dricka mjölk litervis, jag vill kunna dricka en massa thé, jag vill kunna proppa i mig rostade mackor, pizza och en massa chips. Det finns inget som säger att jag inte kan äta o dricka det lite då o då. men problemet är att jag älskar att proppa i mig massor av det och det klarar inte min mage av. Vanligt viss rekomenderas vatten, motion och en jävla massa fibrer för att bli av med problem. för mig är det nästan tvärtom för mycket fibrer gör lika mycket skada som all annan vit mat. För att fibrerna ska göra nån effekt på mig måste jag dricka minst 2 liter vatten mer än andra med magproblem. de finns fler som jag med detta problemet men tyvärr inte så vanligt, men plågsamt det är det det kan jag lova att det är! Nu ska ja återgå till mina torkade frukter så jag får min näring för kvällen.

Inga kommentarer: