torsdag 15 januari 2009

I skolan

har as mycket att göra och tänka, men orkar inte. mitt huvud är full av musik för att hålla mig igång och på rätt spår. Sitter och smaskar i mig en Risifrutti med körsbär, passionsfrukt, annanas och apelsinsmak, smakar som mosad solero glass, tror jag iaf har inte ätit glass på minst ett halvår. Det känns som man får lite försmak av vårvintern i dag. Solen skinner och marken är hård av intorkad lera sen gårdagens regn, det starka ljuset får en att längta nåt brutalt till våren. Jag har kommit fram till att jag är mer av en vår människa än sommar. why, Sommarvärme kan du hitta nästan året om i många länder och dessutom brukar Svergies sommarväder vara rätt kallt. Där emot på våren slår allting ut, det blir klara glada färger och alla sprudlar av glada vårkänslor istället för de vanliga mörka depressionerna. Sitter och saknar Tyringe just nu, nej inte själva tyringe, men där mina föräldrar bor räknas oxå till tyringe. Jag känner jag behöver någonstans att fly till bara för att kunna slappna av, ta en lång skogspromenad eller bara gå ut i hästhagen och var är inte bättre än på det stället där man känner sig som tryggast och där det faktiskt är rätt vacker natur så här års. Saknar att trycka ner näsan i Snapsens fluffiga päls, att se Nicole jaga katterna och att sitta och prata med mamma och pappa. Men men det får ja ta igen en annan dag för nu sitter jag 9 mil bort och gör ingenting men i skolan är jag ^^

Inga kommentarer: