onsdag 28 januari 2009

Hemma för vård av sjukt barn

Denna natten som var så underbara för mig var plågsam för andra. Nicole hade 38, 3 i temp mitt i natten och kunde förstås inte sova och skrek konstant. Även om hon piggnade till några gånger och försökte vara lika sprallig som i vanliga fall så var hon svullen och ögonen glansiga. Hon somnade inte ordentligt förrän 05:45 och sov till 08:15. Hon försöker se frisk ut men det är inte trovärdigt. Febern har sjunkit men är inte helt borta. Jag ringde dagiset och bestämde att det inte alls e lönt att hon kommer dit dessa dagar som är kvar av denna veckan. Jag har försökt få i henne både mackor, yoggi och kex men det enda hon kunde tänka sig att äta lite av va vällingen. Hon frågar efter dagis och springer rastlöst runt i lägenheten. Vi ska snart gå och lägga oss och vila. Jag är rätt glad för att de har feber policy på dagiset, alltså har barnet haft feber på natten så får de inte komma dagen efter. Hon höll mig uppe hela natten så jag hade inte pallat med någon matte i dag endå. Näsan är som en dusch, det bara sprutar, ögonen glansiga och hon låter som en gammal rökare när hon hostar. Stackare hoppas du blir bra igen bejbi

Inga kommentarer: