tisdag 27 januari 2009

Lugnet har lagt sig

Sen igår blev Nicole väldigt snorig och förkyld och fick ligga inne hos mig och sparka för att vi båda skulle få ro. i kväll va hon orolig igen så jag flyttade henne nästan direkt till min säng. hon vakna några gånger av att hon tappade nappen men den fjärde gången vaknade hon och gallskrek och man såg på hela kroppsspråket att hon var rädd. hon ville ingenting mer än att ja skulle ha henne hos mig. hon grät,skrek, hostade kraftigt och näst intill spydde. det kom aldrig nåt eftersom hon spjärnade emot. det värsta verka lägga sig först efter 15 minuter, det slutade plötsligt och man såg hon var helt utmattad och ville bara sova igen. hon har hostat och vaknat två gånger sen dess men aldrig sådär brutalt. Jag har aldrig sett henne sådär innan. det var nåt av det läskigaste jag sett och det var tur att hon ibland mellan klökningarna kunde peka och säga inte för att få mig att förstå vad hon ville. Nu sover hon tungt i min säng och jag ska snart krypa ner hos henne och hoppas på att det inte blir nåt värre av det.

Inga kommentarer: