tisdag 20 januari 2009

Min dotter som mamma

barn är proffs på att härma det dom ser. min dotter är inget undantag. Hon tar hand om sin docka som att det vore sin egen bebis. Hon matar den med mackor och tvättar den runt munnen om den blir kladdig. hon läser sagor för den och frågar den vad bilden föreställer och eftersom dockan inte svarar så svarar förstås hon åt den. hon bär den på höften precis som jag bär henne. och nu i kväll gick hon och la dockan i sin säng och sa god natt innan hon stängde dörren och sen sa: älskar dig. precis som jag brukar göra. Nu sover dockan och då vill hon inte leka med dockan mer för den ska leka i morgon. Hon sitter och hoppar i min säng och låtsas läser min kriminalroman som väger en hel del, men det bryr inte hon sig om. Nu ska jag gå o busa med min sessa innan det är dags för välling ^^

Inga kommentarer: