fredag 18 december 2009

Skolavslutning 09

Igår var en virrig men trevlig dag. I kyrkan bjöds på teater, musik och tal i en halvtimme. Sen vandrade tåget med deltagare och lärare ner till skolan igen. Där bjöds på julmarknad, men den missade jag. Jag tillhörde den gruppen som hade fått höra att den skulle vara mycket senare.Passade på att bli stylad av Dennis. Kom lagom till lunch o åt med mina vänner. Efter det hjälpte jag till att plocka ner och gick på God jul samlingen som lärarna hade.

Efter det gick jag och Dennis hem och chilla med Alex i några timmar. Vi satt och inväntade den omtalade avslutningsfesten på internatet. Efter ett tag gick vi hem till Phille och snackade skit och packade ihop våra sista saker. Jag började känna av en plötslig trötthet som verkligen började bli svår att slå undan, men jag kämpade.

På vägen upp i backen så kände jag hur en vattenpöl börja växa i mina skor. Var de sönder? Inte blev det bättre av att det var blött i hallen på internatet. Det var jätte många mysiga personer där. Jag trivdes, men kände endå att nåt var fel. Vid 21 tiden började det bli för svårt mig och jag blev trött igen. Jag hade kommit till insikt om problemet. Jag höll på att bli riktigt sjuk. Jag hade börjat tappa rösten, hostan slet sönder min hals och näsan ville bara rinna i floder. Lika bra att ge upp, med tanke på att jag såg helt förstörd ut. Jag sa hejdå till alla jag hann med sen gick jag hem i kylan och kämpade med att hålla ögonen öppna. Kom hem lagom till att Fringe (min favorit serie på tv) hade börjat. Jag var så stolt över att äntligen få visa Alex vad han hade missat, med tanke på vilken serieberonde människa han är. Jag hann inte se mer än max 30 minuter så somnade jag sittande.....

Inga kommentarer: