måndag 7 december 2009

"Du är inte Jesus"

På mindre än 2 veckor har jag fått höra det. Av både vänner och lärare. "Du är inte Jesus, du klarar inte allt", om du inte skärper dig kommer du bränna ut dig, tappa all motivation och i värsta fall bli deprimerad. Jag försöker hålla styrkan uppe, men de har rätt precis som Jesus klarar jag inte allt, jag behöver hjälp för att stordåd ska ske. migrän har varit en daglig aktivitet denna veckan. Stress, oro och förvirring har ju också existerat men är för tillfället nere på en lugn nivå. Jag gjorde ett bildspel i dag om skolbloggen, för att visa att jag faktiskt har gjort en massa och det är mitt sista ryck med att locka skrivare. nu har jag lovat mina kära lärare att lägga ner. Att börja fokusera mer på min egen utveckling och mitt eget omdöme. Jag måste tagga ner. Jag ska börja redan nu, ska krypa ner i soffan och titta på hysterishopparna på Ullared på tv och bara mysa åt deras stress. Coffe är hos grannen och klipper sig så det ska bli sjukt kul att se vad Therese gör med hans hår....Nej nog för i dag....Nu är det chilltime

Inga kommentarer: