söndag 13 december 2009

Egokväll

I kväll är första söndagen på flera veckor som jag kommer spendera ensam. Trots att jag inte har nåt mer än sängen att passa, så känner jag mig lika stressad som vanligt. Jag vill ju hinna med allt jag vanligtvis har skjutit på, bland annat en meditation i ett hett bad med tända ljus. Lär inte hända i kväll heller. Klockan är redan för mycket och jag tror jag bara skulle känna mig stressad...eller? Sen igår har min identitets kris eskalerat och jag har varit så nära att tappa mig själv helt och hållet. Jag står i valet och kvalet om var jag ska ta vägen och hur jag ska göra. Och på några timmar innan vardagen återkommer, är det en ganska kort tid.

Det viktigaste för kvällen har jag iaf gjort. Packat ner Nicoles "Luciaklänning", glitter och Luciakrona. I morgon är det julfest på dags som gäller. Hennes pappa kommer också. Innan dess blir det att titta på när skolan ska göra skinkdoppet för Tanzania i Olofströms badhus. Jag tänker dock inte bada, allergisk mot klor. Sen ska jag köpa en julgransfot. Så blir det till att pynta granen på kvällen och dunka på med Julmusik och dricka sjukt mycket julmust. Tror ni lite julstämning en hel dag kan hjälpa mig att bli hel igen?

Inga kommentarer: