tisdag 1 december 2009

En hård men ack så trevlig helg

I fredags var det äntligen dags för Studio 54 i karlshamn. Jag och Dennis hade shoppat outfits några dagar tidigare och på fredag eftermiddag kom han till mig så vi kunde göra vid oss. Vid 21 tog vi bussen in för att gå på förfest med internatarna och sen bar det av till S clubs sevens lya för att slå följe med dom. Väl inne på Harrys så splittrade alla på sig. Vi dansade, drack Smirnoff och blev fotograferade. Det var faktiskt inte så stor skillnad på detta och det vanliga Harrys. Men det var ju ändå en upplevelse. Vid 2 bar det av hem igen, inte direkt trötta men fett ömma i fötterna. Det blev hem till mig och vi slängde på en film, snacka lite skit, innan vi deckade.




Vi vaknade relativt tidigt på lördagen. Man kände sig lite halvsliten, men även denna dag var väldigt viktig. Vi ägnade förmiddagen åt att bara glida runt och slappa och planera buss/tågresan lite smått. Plötsligt slog det oss att vi hade en till med körkort vi inte hade frågat och det skadar ju aldrig att fråga. Vi hade förväntat oss ett nej, men döm till vår förvåning. Vår käre vän Niklas sa: Ja, jag kan tänka mig att köra både dit och hem och det ska bli kul att dansa loss ännu en kväll. Wow, schysst. Vi packade in jackor, väskor, bananer, filtar och en massa dricka i bilen, plockade upp Jessica på internatet. Sen tog vi min lilla bil och for till bromölla för att sminka till oss innan vi skulle på förfest i Kristianstad. Väl i kstad, hamna vi hos en annan skolkamrat som hade en döläcker lägenhet. Vi drack vin, käka chips och lyssnade på indisk 70 tals musik. Vid 22 tiden bar det av. Alla var redo. Niklas satte sig bakom ratten och vi andra härjade i baksätet. tiden gick fort när man får skjuts. Väl på plats blockerades ingången av en stor pikébuss. Klubben precis brevid industri hade tydligen en anarkist fest för att Obama skulle till Danmark.






Men efter att förklarat vilka vi kände och betalat inträde så var alla inne. Ja gav de tre rookiesen en rundtur på stället innan jag släppte lös dem. Nån timme senare kom ytterligare 8 rookies som jag bjudit dit. Helt plötsligt så var jag värdina på festen jag själv blivit bjuden till. Han som höll i festen tyckte jag skulle se till så de nya gästerna skulle trivas. Så av 7 timmar kanske jag hann dansa...2 timmar, kanske? Trots att det blev ovanligt stressigt och att jag förvandlades till en hönsmamma som skulle ha koll på alla och nästan aldrig hade tid att slappna av så hade jag as roligt. Jag fick träffa alla mina gamla underbara stampkompisar och alla mina vanliga vänner trivdes där. Musiken var helt underbar och stämningen var fylld med kärlek och gemenskap. Roligast av allt så trivdes Niklas som fisken i vattnet på dansgolvet. Vid stänging samlade jag ihop alla som skulle med och vi begav oss hemåt. Inte alls speciellt trötta, allra minst chauffören. Vi fick vara med om soluppgång, allsång och en massa glädje. Tack alla ni underbara för att ni följde med :)





Väl hemma, blev det till att städa och gå och lägga sig. På eftermiddagen kom mina föräldrar med Nicole. Vi åt smörgåstårta och det blev pepparkakor och julpynt efteråt. Hur mysigt som helst, sen kom Coffe och vi tittade på massa söndagstv och käkade massa skräp, hur mysigt som helst. Perfekt avslutning på en underbar helg. Och en underbar start på den kommande månaden fylld av tomtar, ljus, mat och härlig stämning!

Inga kommentarer: