torsdag 31 december 2009

Nyårsafton - förberedelserna

Vaknade först vid 11 i dag igen. Men av nån konstig anledning flödade jag av glad energi. Den ostädade lägenheten som jag gnällt över i flera dagar tog sammanlagt 2 timmar. Mamma o pappa kom vid 14 tiden och vi tog en nyårs fika innan jag sa gott nytt år till dem och min dotter. Väl ensam så kom jag på att jag hade en julklapp att hämta i Karlshamn och jag behövde dessutom köpa tvättmedel. Plötsligt ringde det på dörren. Vem och varför? Jo det var Lucas som var i krokarna och udra om jag ville med på fest. Jag skulle tänka på sake. Väl i Karlshamn upptäckte jag att kameran som jag fått tillbaka från lagning, låg där hemma. Typiskt. Trots att man fortfarande kunde skymta solens ljus var månen klarare än någonsin. Den hängde lågt på himlen och bländade mig så som bara en vit stor måne kan. Blev fett besviken på City gross. De hade varken kvar de där stora 4 liters tvättmedlen som jag hade köpt här för och inga Mnt dew! Men jag fick min present iaf. Skyndade mig hem till ett mörkt Jämshög, för mist en månbild skulle jag ha. Nog fick jag det, men fy fan vad jag frös. -7 i Jämshög, så jag är faktiskt ganska glad för att jag inte ska ut någonstas. Jag satte mig och zappa mella Soud of music och Polisskolan 4, samtidigt som jag skalade 1 kg räkor och drack Smiroff Ice. Jag har precis kokat och skärt upp ägge i halvor, skärt upp salladsblad och rostat mackorna. Nu ska jag slänga in mig i duschen och sen blir det Nyårsmiddag all by my self :)

Inga kommentarer: