fredag 11 december 2009

Jag ser men jag blundar...


Melissa Horn - Sen en tid tillbaka, Hur ska det gå och Jag kan inte skilja på. Detta är två låtar jag hittade i samband med att de gjorde reklam för henne på Spotify, för typ en timme sen. Jag hade hört sen innan att hon var bra, men det jag fick lyssna på var mer än bra. Det var gudomligt. Otroligt vackert och detaljrikt. Jag kände igen mig i så många av hennes känslosamma texter. Hon har en hel låt som förklarar precis hur ja mår och känner och det är som hon sätter min förvirring i sång. Hennes lena röst får det att bli varmt i hjärtat. Trots att hon är 2 år yngre än mig så känns hon som en vis ung kvinna. Det vittnar hennes musik om. Hon är lätt min nya favorit och är enligt mig den absolut bästa kvinnliga svenska Singer-songwriter som finns. Det här är kärlek för öronen.

En vers ur Sen en tid tillbaka:

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt

Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann


Vers ifrån Hur ska det gå:
Såna som vi med lyckan mitt i sorgen
Vi ställer frågor jag är trött på mina svar
Men du finns i mina drömmar när jag sover
Jag vill förändra nån av oss men jag vet inte hur man gör
Jag andas in och det känns som första gången
Du håller om mig och jag vågar hålla kvar



Refrängen i Jag kan inte skilja på:

O jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
Och kan inte skilja på om jag vill vara med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill skada dig
Men du om nån borde förstå att man inte gör såhär emot mig




Andra helt underbara verk av Melissa Horn:


*Vår sista dans
*När det äntligen är över
*Hur ska det gå?
*En famn för mig
*Jag ska sakna dig i morgon

Inga kommentarer: