måndag 28 december 2009

Have you ever (Gabrielle feat. East 17)

En av de massa låtarna som flödar på min Spotify i natt.Borde sova, jag vet. Men den här natten började lustigt och slutade i chocktillstånd. Visst många timmar kvar av denna natten men jag lär ju aldrig somna igen! Vad är det som har format mig till att bli en sån...speciell individ? Har det alltid funnits i mig? Ingen, inte ens jag själv kan ge mig nåt svar! Det värker i hela kroppen, tårarna kommer från själen. Mitt hjärta slår i förtvivlan, frågorna till mig själv är för många. Sanningens ord är skrivna.Timmar går. Tårarna har torkat, men huvudet är tungt, vad kommer reaktionen bli? Tiden går saktare. Reaktionen blev som den brukar när jag berättar om hur jag uppfattat saker och ting...fast...ändå inte. Orden som skrivits i natt behövdes. Trots att det värker i hjärtat och ögonen är så svullna av trötthet. Jag kom på andra tankar. Klockan tickar men rastlösheten i kroppen vägrar låta kroppen somna. En bit choklad. En bit till. Maria Mena på Spotify. Jag tänker. Tänker på alla mina hjältar i mitt liv. Frågar mig själv: Vad ger jag för intryck hos folk, vad är det för speciellt med mig som gör att jag fastnar i deras minne, att de finns där för mig ?
Fnittermaja. Ja det är väl jag det. Det är samma jag som kör med dålig stil och dissar dom som gör mig glada. Vissa av dem i några timmar, andra i flera år. Nu passar Amanda Jenssens Borderline, bättre. En kvart senare.Tänk, om några dagar är det nytt år. Vart tog 2009 vägen? Nog för att det här har varit det mest svängiga året (både positivt och negativt) på länge så är jag rätt glad över att ett nytt är på gång. Nytt år, nya möjligheter.....Ytterligare 10 minuter går.En sista koll på min status på Face, som skulle vara för alla som ville skänka mig deras nr, men det har slutat med att jag och Tysken håller varandra vakna med att önska att vi vore med Pidde i värmen. Det blev 18 kommentarer.Klockan tickar, den tickar hårt. De onda, förvirrade, ledsna tankarna är borta. Jag är glad nu, lugn. Mig själv. Klockan är nu 05:15 och en tryckare på Spotify, men jag har ingen att dansa med så jag dansar väl mig själv i säng...Go natt/Go morron, gott folk!

Inga kommentarer: