lördag 19 december 2009

Insnöad

De vita små söta flingorna har gömt min bil. Den finns där någonstans. Den kan ta mig någon annanstans, bort från tankar och ensamhet. De vita små flingorna äter sig in i min sko och kyler ner min lilla fot. Bara tanken på detta får mig att vilja stanna i sängen tills i morgon. Jag är bjuden både hit och dit i dag. Men orken säger stopp. Febern är borta men förkylningen är lika plågsam som igår. Det enda som värmt mig i dag, var när Bob Hansson medverkade på Musikhjälpen. Han gav mig inspiration till att börja skriva igen. Hans starka ord, hans klara ögon och hans kändisskap för hans verk. I flera timmar tänkte jag på att börja skriva igen eller besöka en gammal vän för att hålla mig vid liv. Men hostan kom tillbaka. Klockan tickar. Mobilen är tyst. Är det verkligen lördag i dag? Jag har snöat in på att lära mig Bobs texter. Att förstå hans budskap. Han är så bra, så enkel. För varje ord ser jag vad han menar. Det snöar ute, jag vill inte gå ut. Ska gå till duschen snart, men bara en låt till...spokenwords, fint....jag la ner huvudet på kudden och lät min fantasin följa med i hans berättelse. Det snöar utanför, jag är insnöad här, lika bara att vänta en liten stund till....

Inga kommentarer: