måndag 1 december 2008

1 Advent











Igår lämnade jag som sagt Ronneby vid 14 tiden körde hem till jämshög för att hämta pengar sen bar det av till Sölvesborg för att hämta en mindre vagn jag köpt på blocket.se. Så nu har jag handlat 2 julklappar till mig själv denna veckan. Och tro mig båda sakerna har jag nytta av. För att fira detta smarta köp, käkade vi ute på nåt sibylla liknade ställe ute i sölvesborg, det var det värt. Väl hemma igen hann vi se fyverkerierna på julmarknaden. Stämingen i byn var jätte mysig trots att man inte kände någon direkt, undrar hur det då blir till jul, när det redan är dunder mysigt här. I nästan 4 timmar julstädade jag och satte upp lite ljustakar, slängde sopor, dammsuga och tillomed moppat. Det var rätt skönt att ta ett långt bad efteråt och ännu skönare var det att redan vid 23:45 att krypa ner i sin nybäddade säng och bara njuta av dess mjukhet och den värme som omslöt mig. Jag somnade tillomed tidigt. Jag somnade till skenet av ljustaken och julljusen utanför, rummet var så stämings fullt. Tankarna och drömmarna var upptagna med att bearbeta intryck och händelser men inte ens det gav mig mardrömmar. Ja nu är det minsann december...

Inga kommentarer: