tisdag 5 augusti 2008

Skitväder mitt i sommaren!

Som jag sa igår kändes det som Nicoles födelesdag lutade åt att den skulle regna bort och det kan jag lova att den gjorde! Det slutade inte regna en ända gång från att vi gick upp 07:30 till nu i morse. Det östen ner ganska lugnt på dan, på kvällen ökade både vinden och regnet och lagom till att kalaset var färdigt var det så gott som storm! Det blåste så mycket att ca 21:20 försvann strömmen. Jag var ju ute i bilen då men ibland kändes det som den skulle välta eftersom vinden gungade den åt sidan, öppnade man fönstret för att kasta ut fimpar så kom det in en hel flod och lagom till att regnet och vinden lugnat sig så började det blixtra.Elon lovade att strömmen skulle komma tillbaka 01:30. När jag vaknade blev jag ganska besviken när det fortfarande var mörkt och den som tyckte det var mest konstigt var Nicole. Ingen välling, ingen tv och inget ljud från mammas dator. Vi ringde 1 gång i timmen och lyckades ha igång nåt batteri agregat till kyl o frys. Tur det fanns smörgåstårta sen igår så man hade nåt att äta när det krisa sig. Vid 15 tiden började det bli rätt tröttsamt, det hade ju varit uppehåll hela dan me lite sol som skymta fram o 22 + men fortfarande ingen ström. 17:05 slogs plötsligt alla gårdagens lampor igång. Sicken lycka, Nicole visste inte om hon vågade peta på teven eftersom den inte funkat nån av de andra gångerna hon försökt trycka på den. Hon ljubblade av lycka när det funka och man märkte att hon tyckte allt var som vanligt igen. Strömens återkomst firade vi me pizza. Men så såg vi på nyheterna aqtt det finns fortfarande folk utan ström så jag ska nog sluta gnälla nu!

Inga kommentarer: