söndag 3 augusti 2008

Inkafestivalen i Lund


11:40 tog vi tåget från hässleholm till Lund. Käkade lunch på Subway o sen drog vi vidare till platsen där festivalen skulle hållas. Området var litet men det var mycket folk. Mest peruaner förstås. Hela upplägget var super msyigt. Jag känner en person från den föreningen men vi har aldrig riktigt träffats ordentligt. Men han kände förstås igen mig ändå. Han tog med mig på en rundtur och presenterade mig för alla. Märkte då hur dålig min spanska är. Alla var stört mysiga och jag trivdes i folkmassan av nästan bara latinos och de latinska rytmerna. Nicole sov i början sen sprang hon runt och skulle undersöka allt och nästintill alla. Hon dansade och klappade händerna till musiken. Vid ca 17:50 bar det av hem efter en mycket lång plågsam och mycket mysig dag. Varför så plågsam: hade fel skor på mig som fick benen att vika sig, hade alldels för mycket kläder på mig i 32 graders hetta, kände mig ful och Nicole trotsade hela tiden så jag höll på att bli knäpp. ett under att jag orkade gå ut den kvällen!


Inga kommentarer: