måndag 18 augusti 2008

Äntligen nu har det dratt igång

9:45 bar det av för att möta Philip så vi kunde ta följe till skolan. På vägen dit lämnade vi av Nicole på dagiset där hon skulle spendera tiden helt själv för första gången, men jag försökte att inte vara nervös för hennes skull. Jag var däremot helt pirrig för min egen skull. Det var tur phille var med mig för jag var helt stirrig. Det fanns 3 stycken till från min tid på jämshög -05 annars var det ganska nya ansikten allihop. Vår linje var den mest blandade jag varit med om, säg nån stil som inte fanns där...jo det fanns en stil som saknades och det var Chasse stilen, den är väldigt egen just därför diggar jag den.
Konstigt nog känns det som nästan alla är antingen piercade eller väl tatuerade, ja typ alla utom jag, känns det som.

Det tog inte lång tid innan spärren var släppt och nästan alla pratade med alla. Allmän linje är inte den samma som för 3 år sen men jag tror att det kommer bli rätt kul om folk verkligen arbetar tillsammans, vilket inte var vanligt förr när man pluggade där.Skönt att se sina gamla lärare igen eftersom jag litar på att de kommer hjälpa mig att klara av detta. Får lite ångest för hur allt ska gå ihop med nicoles dagis och allt pluggande som väntar men som philip brukar säga: allt löser sig inom tid.
Sen har jag märkt att man ska verkligen inte gå på första intrycket för då lär man bli fett förvånad. Jag hade förutfattatade meningar om en kille i klassen. först och främst såg han ut som en svensk kopia av Alex för 3 år sen men det var inte det jag menade. Nej, utan min tanke var nog den där grabben lyssnar nog bara på hiphop/reagge och ja vem vet han kanske röker på en massa haha. Vilke chock jag fick när han och och några andra började snacka ute i rökhuset och det kom fram att han helst lyssnar på trance och det visade sig vara sådan tranc jag känner till mycket väl ^^

Nicoles dag hade tydligen också varit rätt nice hon hade betett sig som att hon aldrig hade varit någon annanstans. hon hade lekt me de andra, käkat lunch och sovit i nästan 2 timmar. Lagom till att jag kom hade hon precis ätit färdigt sin eftermiddags fika. Hon följde snällt med mig hem och verkade jätte nöjd. Hon tillomed la sig frivilligt 19:15!

Eftersom min pappa är här sen i söndags kunde man passa på att göra lite ärende i olofström. typ övningsköra, handla, gå till banken och tillomed köpa kebabb och dricka lite öl haha. Nu sitter vi o känner oss feta efter att ha ätit kakor och druckit nån ny Is Thè. Har slutat regna nu med så snart ska jag gå brt till Chasse, Jhim, philip och katterna ;)

Inga kommentarer: