lördag 30 augusti 2008

fattar inte??!

hur kan det efter varje jävla dag vid läggdags se ut som jag bedriver ett dagis här?? Känns som varenda pryl är framme oavsett hur många gånger på dagen man har försökt rymma upp lite så det inte ska bli lika mycket att ta tag i på kvällen. Det hjälper inte! Promblemet är också att jag är ganska pedantiskt och vill ha allat under kontroll och har jag inte det så blir jag en hysterik gnällspik som bara vill deppa ihop och gömma mig i sängen. Men sånt funkar det ju inte heller. för där kommer prestationsångesten in i bilden som innebär att jag villl verkligen inte bli tagen för en dålig mamma som inte kan ta hand om det en mamma ska kunna klara av. Nicole, skolan, ekonomin, och hushållet ligger på mina axlar. Ja och även min egen hälsa men den kommer sällan i första hand. Ja märker att det är nåt som fattas i mitt liv. Jag har ingen kreativ inspiration, inte ens nån inspiration om vad jag ska göra med mitt liv efter detta. Jag äter inte rätt, jag sover inte ordentligt och jag har ingen som får mig att känna mig trygg och älskad. visst älskar mina föräldrar mig men sen jag flyttade har de intevarit så lätta att få tag på när man vill ringa och beklaga sig och känna deras stöttning som kan ge mig energi att orka ta mig vidare. Nästan alla mina närmaste vänner är minst 8 mil härifrån på deras egna äventyr och hon som är närmast var jag hos igår, men där kan man inte stanna i flera timmar eftersom nicole inte orkar hur mycket som helst. Jag behöver nåt som får mig att koppla av, bli trygg i mig själv, hitta nåt som är min grej, för jag vet vet att jag också kan något men just nu vet jag inte vad det är...bra på att vara en hysterisk mamma?!

1 kommentar:

THE WORLD IS YOURS sa...

Kan ju säga att du är en sjukt bra mamma till Nicole, bättre finns bara inte!! tänk om alla hade haft en så bra mamma som Nicole har.

De där me att du inte känner du har nån som får dig att vara trygg o älskad... finns dom som verkligen bryr sig om dig.