torsdag 7 augusti 2008

Festivaldax me Govuner Andy som höjdpunkt!

19:23 bar det av in mot stan för att kolla på Papa dee & co. Jag hade fått barnvakt efter allt tjat hehe. Väl framme i stan skulle jag möta mitt ex och hans gäng. på väg dit såg jag papa dee glida runder på stan med nån som såg ut som hans flickvän. Lagom till att jag mött upp grabbarna så skriker Robin ut - Där är han, det är han govenören själv!! Ja visst var det det, stackarn blev attackerad av de överlyckliga fansen i min sakara och de skakade hand och filmade han. Jag upptäckte att min mobilkamera inte hade nåt mer minne så jag kunde inte ta nåt kort som bevis, surt men men jag fick i alla fall se han hehe. Det var tur att vi stötte på honom för när grabbarna hade frågat vakterna om när han skulle spela visste dom inte vad de snackade om.Han berättade att han och Papa dee inte spelade förrän 23 tiden...! Men seriöst, nej varför!? Min pappa skulle hämta mig vid 23 när han slutade! Jahopp så var det me det. Vi drev vidare, för de skulle fixa dricka och hitta de andra. Själv höll jag mig spik nykter. Mest eftersom jag hade halka i dag. Lika bra att sköta sig då. Men efter ett tag blev det för mycket driva omkring utanför festivalområdet så jag började tröttna och blev då överlycklig när min loverboy ringde och tyckte jag skulle komma bort till dom. Jag lämnade ett surt ex som hade tänkt att jag skulle fortsätta hänga med han, haha skulle inte tro det. Har jag nåt o sukta efter då går jag hellre dit. Träffade han vid tivolit. De verkade inte heller ha speciellt kul. Men jag hängde endå på. Kände mig dock lite off så jag var ju inget roligt sällskap. Och de va lika bra dom på att driva runder och se förvirrade ut och han verkade inte speciellt intresserad. Så jag drev in mig själv i stora öltältet och letade upp de andra igen. Där var även resten av gänget. Jason var den enda som var riktigt glad att se mig igen. Jag har umgåtts och känt många av dom innan men nu för tiden känner man verkligen att man inte har så mycket gemensamt och man känner sig vilse med dom. Alla satt och diggade till den sköna reagge musiken som dj:n skulle spela fram tills artisterna skulle börja. Vid 22:30 kom en tung sten i magen - vad gör jag här.... Jag tog mina prylar och ringde pappa och sa att jag ville hem. Han hade precis hört om att spelningen var senare och var beredd att låta mig stanna senare men jag pallade inte. Jag menar hur kul är det att kolla på nåt man älskar omgiven av folk man halvt känner men man är endå så sjukt ensam...Det var länge sen jag var så besviken , enda sedan förra året! Som tröst tänkte jag sitta på youtube och kolla på han resten av kvällen...men det kunde jag glömma eftersom min dator är på väg att bli paj, den går knappt att starta längre. Snacka om att jag bröt ihop efter det. Somnade iaf tidigt igår. I dag tog det minst 12 timmar innan jag pallade läsa dagens tidning om spelningen igår....Men men jag fick i alla fall träffa han...

Inga kommentarer: