måndag 9 mars 2009

Jaha och nu då...

Nu har jag gjort mitt hemliga uppdrag...till ingen nytta. Självklart hade drömjobbet/utbildningen en hake men det var inte det alla andra trodde. det var värre. Det jobbet jag var så nära att få visade sig inte vara ett jobb för föräldrar, utan för dom utan liv och fritid. de som bara vill ha pengar och skiter i resten. Även om jag hade velat vara sån så är jag inte det...Känns som ett nederlag, inte för att jag fick en grundlig förklaring till varför de inte tycker att jag ska börja där utan för att jag känner mig helt värdelös. vad tusan är det tänkt att en studerande, ensamstående, ung mamma ska få lov att jobba med utan att ha kompetens och utan att försumma sitt barn? Jag sitter just nu åter igen på arbetsförmedlingens hemsida och plågas med att bläddra igenom de jobb jag testat med innan. de jobb som bara vill ha folk med kompetens eller flexibla människor...de jobb jag inte kan ta, bara drömma om...

Inga kommentarer: