onsdag 4 mars 2009

en dag med utveckling

Ca 9:00 lämnade jag och Alex nicole på dagis. Kändes lite kul och annorlunda och lika annorlunda var det att gå in i klassrummet.Vi hade samhälls diskussion i en timme med Philip lärare och efter det var det projketarbete som gällde. Mina kära klasskompisar var var väldigt nyfikna på Alex och så blir det ju lätt när det inte händer så mycket annat på skolan ^^.
Det var en riktig grabblunch med slemiga panpizzor, rockmusik och tecknat på tv.


På eftermiddagen fortsatte vi med projektarbete och det sista på artiklarna som skulle kopieras i dag. Men efter att träffat min profil insåg vi att det inte skulle gå vägen, vi hade sammanlagt 4 artiklar! Nej nej nu behöver vår skoltidning förändring. tyvärr var bara 3 av 4 överrens om detta och vi visste inte vad vi skulle göra men nåt behövdes göra. Vårt beslut resulterade till att i stället för att kämpa vidare med ca 6 pappers i 50 upplagor av tidningar eller lägga massa energi på att skapa en egen hemsida som nån kanske inte skulle vara intresserad av så skapade vi helt enkelt en blogg, ja en blogg. Initiativet var mitt till att öppna och starta och eftersom jag själv bloggar inbillar jag mig att jag kan hjälpa dom andra att förstå det moderna sättet att synas utåt...tror ni det håller? Jag hoppas på det bästa och sitter just nu och planerar upplägg för en presentation för de andra i morgon bitti.
Samtidigt som jag planerar så kollar jag på Secret window med Alex och äter chips och dricker öl. Jag tycker jag förtjänar det efter en rätt så bra dag som denna där även jag har fått visa att jag kan och vill utvecklas. skål för mig *

Inga kommentarer: