onsdag 21 oktober 2009

Upp o ner dag

Jag har i dag blivit påmind om Sveriges copyright lag, som jag personligen inte bryr mig så mycket om men det gör dock skolan, så tyvärr kan jag inte lägga upp alla skolarbetena på skolbloggen för att visa vad vi har gjort som projekt. Vissa ligger upp efter att de har fått redigera bort mycket. Besvikelsen över att idén om att kunna visa allmänheten vad vi gör på våra redovisningar var stor. Men skolan har rätt de har ett rykte att tänka på och vill inte bli utpekade som bovar vilket de blir om länkar arbetena från youtube till skolans blogg. Innehållet i sig är oftast helt eget men däremot film/bildspelsmusiken är tagen vilket enligt den här otydliga lagen gör det svårt helt plötsligt. SÅ jag tar över ansvaret som bov och länkar en favorit från Vt -09, värt att se:http://www.youtube.com/watch?v=JXT8avEZq2A