söndag 11 oktober 2009

Some new indielove

Dom har alltid funnits, eller ja sen 1993. Men det var först slutet av denna veckan som de föll mig brutalt i smaken. Jag har alltid hört talas om dom, men de har varit för "rockigt skrikiga " för min del. Men nu har jag lyssnat igenom allt Spotify har att erbjuda och jag föll som en sten för dom. Howlin Pelle A har en röst som inte är att leka med. Han är dessutom ihop med Maria Andersson från Sahara hotnights, ett gammalt favoritband sen högstadiet.
Det är nog verkligen Sveriges största musik export och de är så stora att de till och med har stora amerikanska kändisar som fans. De har ett världsrykte som live band och bara av att höra låtarna så längtar man nästan själv efter att få uppleva det! Jag kommer alltid älska Mando Diao men nu har de verkligen fått konkurens av....The Hives!!!