söndag 25 oktober 2009

26 timmar i Skåne

Igår åkte mamma, pappa, Nicole, jag och min moster till min mormors grav och satte ljus och la dit fina höst kransar. Det var ruggit kallt ute, men värmen steg i en när man såg hur vacker graven blev. Mormor hade varit stolt. Efter det spenderade vi nästan 3 timmar på Väla. Jag hittade ett par vinterskor,bok och en kaffe latte. Vi åkte vidare till andra familjegravar och moster och mamma gjorde vid dom också. Jag och Nicole hade somnat i bilen. Efter det så åkte vi och åt på ett jätte mysigt ställe utanför Hjärnarp. Tiden rann i väg och vi var inte hemma i Tyringe igen förrän efter 20 tiden. Väl hemma var jag osäker på vad jag skulle hitta på, tanken var att jag skulle leka med Pidde & co men de ställde in i sista minuten. Men i stället hamnade jag med Therese från skolan och hennes gäng som hade förfest för att sen gå ut på stans nya Harrys. Ett härligt gäng minsann! I lite mer än 1 timme i kö, lite mer än 1 timme där inne, men jag lovar det var fan värt alla väntan, varenda krona och den lilla tiden man fick va där inne! Kings Head goes Harrys var en sjukt bra idé och Dan var super nöjd med deras jobb och hela upplägget. Blev sent i säng och inte mycket sömn, så John Blund ville inte göra mig sällskap, så man känner sig rätt sleten nu. just nu sitter jag mest och väntar på att pappa ska komma hem, vill ju säga hejdå till han med innan jag beger mig. Puss hajj skåne, nu vill jag inte vara kvar här för nu längtar jag hem till tryggheten i Blekinge.

Inga kommentarer: