tisdag 13 oktober 2009

hjärta vs dröm!?

Hur jobbigt är det inte att veta vad man vill, var man har för vision med sitt liv. Att man tror man har koll på vad man vill bli och sen upptäcker att dit hjärtat vill gå är det minst 25 mil. Upptäckten av att de utbildningarna man vill gå, finns för långt ifrån för att bo kvar här eller att ett av dom finns i ett samhälle jag alltid haft stora fördomar mot. Jag ville lämna enkelheten med ett litet samhälle för att nå ett större, för att lämna mitt gamla liv bakom mig för några år. Som det ser ut just nu kommer det bara bli en liten bilfärd ifrån det gamla livet och försöket till det nya. Tycker inte illa om mitt liv, varken det som varit eller det som är, men jag vill testa nåt nytt. Men ändå är man fast. Mitt hjärta tickar med med livsklockan. Inte för jag börjar bli gammal men ändå. Min dröm sen barnsben vill hitta sitt rätta jag. Den vill utvecklas. Men var ska man ta vägen för att göra detta?
Någonstans där det är vackert, idylliskt och dyrt eller någonstans där avståndet är 45 min bilfärd från min nuvarande bostad, mitt ute i mitt fördomsland, i ingenstans med massa skog bara för att nå sin dröm?
Vad är jag redo att ge och stå ut med för att uppnå den utveckling jag behöver?
Visst, kanske alldeles för tidigt för att svara på denna fråga, men den gnager mig hårt i bakhuvudet.

"Följ din dröm. Så får man juh hoppas att hjärtat och handen går hand i hand med drömmen."
Anna T C