måndag 26 oktober 2009

Börjar lovet med sovmorgon och föreläsning

Efter att jag lämnat Nicole på dagis som vanligt gick jag snabbt hem och slängde mig på sängen. Fan vilken underbar känsla att känna att man kunde somna om utan att behöva känna att man skolka eller att man hade allt för mycket att göra för att sova. Sov i ytterligare 3 timmar innan jag tröttna på sängen och gjorde lite lunch. Sen slängde jag mig på soffan och glodde på dålig måndagstv och njöt av ensamheten. Tiden gick fort när man har roligt, plötsligt var klockan 15:30 och det var dags att hämta Nicole. Väl hemma åt vi lite sen tog jag kontakt med Coffe som kunde tänka sig passa Nicole medan jag skulle på föreläsning i Kyrkhult. Jag åkte till Kyrkhult för att lyssna på en föreläsning om Pälle Näver av hans barnbarn Per Olof. Vägen till Kyrkhult var läskigt mörk och dimman var tätt men det var värt den resan. Jag möttes av gapande pensionärer som undrade om jag gått vilse eller kom från tidiningen, att jag kom för eget intresse slog dom inte. Per Olof hade inlevelse och han gav verkligen en bra bild av sin farfar, så pass bra bild att jag nu verkligen vill läsa de två böcker jag lånade innan jag for dit : Tröstevisor och livets melodi. Inte kommit så långt men vackert, ja det är det. Efteråt var det många som kom och frågade mig vart jag kom ifrån och tyckte det var roligt att någon så ung var intresserad i en sådan gammal gubbe som Näver. Väl i Jämshög igen, var Nicole fortfarande vaken. Hon satt i knät på René och tittade på Pippi. Tackade Coffe, René och Sandy för att de hjälpt mig och för att de lyckades hålla henne lugn och vaken. Väl hemma deckade hon nästan direkt och själv sitter jag försjunken i soffan med lite snacks och bra tv. I natt blir det soffan...God natt världen och tack för en underbar dag!

Inga kommentarer: