fredag 16 juli 2010

Vart tog denna veckan vägen?

För en vecka sen satt jag hemma i Tyringe och bara satt i väntan på att nåt skulle hända. Det gjorde det inte. En hel vecka har flytit förbi i ren kaos. Tankar har ätit upp mig mer än någonsin och jag har spytt tårar i förtvivlan och sovit bort timmar i ren orkeslöshet. Stämplad i pannan är en stor text med vilken värdelös vän jag är. Mina gamla vänner sen förr säger till mig : Allt kommer bli bra, så ska du inte känna. Inte?? Fick precis beviset i dag. Just denna dag som sakta men säkert gått mer och mer emot mig. Reste mig upp försent, massa tusenlappar fattigare efter att betalat allt jag är skyldig i hyra m.m, har rejäl värk i magen, men åkte ändå in till Olofström för att slösa mina pengar på sånt jag visste kunde lugna mig. Var dum nog och slösa de allra sista kronorna på ett helt onödigt samtal. Personen visste att pengarna tog slut. Har inte hört ett ord från vederbörande sen dess. Bensinen har sinat, vilket gör att jag kan inte åka mer förrän tidigast nästa vecka. Mina föräldrar är på semester så jag kan varken låna pengar eller låna barnvakt. Min förlorade vän pratar knappt med mig och jag önskade inget hellre än att kunna vara där i lugn och ro på tu man hand och hoppas på att det blir vi igen. Men nåt sånt verkar det inte finnas intresse av alls längre. Jag lagade mat i värmen och deckade hårt till för en stund sen och fick hysteri när jag insåg vad klockan var! Mobilen är död, alla på msn är ute och slirar och min lyckönskning till min vän togs med en nypa salt. Jag lugnar nerverna med en kall öl och fortsätter vänta.....Vad jag väntar på, vet jag inte, men det känns som det inte finns så mycket mer jag kan göra.........Ibland gör man fel val i livet och får lida för det, jag lider hårt!!

Inga kommentarer: