måndag 26 juli 2010

Underbara måndag

I dag har varit en helt fantastisk måndag. Jag steg till och med frivilligt upp ur sängen redan vid 9 tiden och känner mig nästan helt återställd efter helgens magbesvär. Nyttig frukost och lek ute i trädgården med dottern fick inleda dagen. Nicole gjorde prinsess-gegamoja-tårta av mullvadshögar. Vad ska man med sandlåda till när det redan finns "sand" i trädgården? Jag drack kaffe, tog en cigg och fotade ute i solskenet innan det var dags att bege sig ut på hästjakt. Jag hade bestämt mig för att nu var det dags att tvinga sig upp på den där islandshästen igen. Det blev en tur i pappas enorma westernsadel på ridbanan och även några varv för Nicole, innan vi sadlade om och jag begav mig ut på en lång uppfriskande skogsritt. Han är het och springer gärna i väg, men jag tycker jag klarade de kilomenterna riktigt bra. Blev både böjd nacke i fin trav och utsträckt galopp i backarna. Lunchen var välkommen ner i magen efter att man förlorat en massa energi. Efter det gjorde jag och Nicole oss färdiga för en liten tur till stan. Vi gick upp till Chasse och hon busade loss med katten och själv fick jag ett oväntat återseende med en gammal bekant. Efter det blev det även en liten promenad på tu man han i stan för mig och Nicole. Vi köpte varsin klubba sen åkte vi hem. Hon somnade tungt i bilen lagom till att vi nådde Tyringe. Pappa lagade en speciall hamburgare som slank ner lätt och nu sitter man här och funderar på vad som händer här näst de närmaste 4 timmarna av denna vackra och energigivande måndag?

Inga kommentarer: