lördag 3 juli 2010

En het sommardag i Jämshög med Grabbarna Grus

Solen har värmt upp lägenheten till omänskliga grader. Ute är det molnfritt, men vi sitter bra här. Jag möter Honers blick då och då för att ge han lugnande tecken på att allt är som det ska. Nattens sena timmar skapade kaos och jag sov oroligt. Klev motvilligt upp för 2 timmar sen efter, att Orhan hade ställt sig ute på Isas balkong och gapat efter oss. Isa bjöd oss alla på frukost. Trevligt, men jag var trött. Huvudet bara snurrade.Det värkte i kroppen. Jag ville gå hem. Honer börja bli riktigt orolig och jag var tvungen att förklara. Allt blev bara så......Bra!
Den värmande famn som omfamnade mig, den hand som smekte min kind. En Gentleman har entrat mitt liv. (/Featuring Million Stylez - Help is on its way.) Det var som all energi hade kommit tillbaka, som tryggheten hade landat. Som ett bevis på att jag kunde lämna det förflutna bakom mig och leva här och nu med grabbarna, våra upptåg och med Honer som en del av min vardag.Tillbaka i Isas lägenhet kryper jag upp i min favorit stol med min dator i knät. Solen steker än, jag sitter i tunt linne och de andra 3 har slängt av sina tröjor. Jag tittar ut över den halvnakna unga mansskaran som högljutt diskuterar vad de ska göra i sommar till tonerna av rå hiphop. Närmast på planeringen står morgondagen. Jag orkar inte säga nåt, de märker nog inte om jag somnar en stund. Orhan fyller 20 i morgon och det enda jag orkar tänka på: Va gammal jag är!!

Inga kommentarer: