tisdag 6 juli 2010

Nu har jag vässat klorna

Så nu är det inget kvar, varför? Jo för på mitt jobb får vi inte ha naglar, så då kapar jag dem snällt. I måndags var jag där på introduktion i 3 timmar. Det var galet varmt den dagen och inte nog med det så satt min ljuddämpare löst, så jag kunde inte köra så fort. Väl inne i konferensrummet så tryckte svetten mot linnet och luften var kvav. Jag fick bita mig i läppen för att koncentrera mig. Allt jag kunde tänka på var "vatten, behöver vatten!" Efter att vi fått infotmation om regler, in och ut stämpling och sett lokalerna så tackade vi för oss och börja förbereda oss för den dag som kommer i morgon. Första dagen på jobbet!
I 3 dagar fram över kommer alla av oss från Adecco jobba med ordinarie personal, dagtid. Som tur var har jag minst en gammal klasskamrat på plats som kan hjälpa mig komma in i rutinerna och förhoppningsvis får jag jobba mycket fram över, men vi är ju dock några stycken som slåss om tiderna så det återstår att se. Men jag är redo!
Grabbarna har lovat att få upp mig i tid till i morgon och min älskade Sessa är nu i Tyringe, så mu vet jag att hon har det bra! Sitter just nu hos Isa och kollar på Jersey shore. Blir nog att vi sover här i kväll. Nicole & Honer har hunnits träffas och det har ju funkat rätt bra. Har blivit ett och annat besök på stranden och hos Isa så klart. Just nu är både Honer och Nicole borta och ensamheten börjar bli extremt påtaglig. Särskilt när man hamna i dispyt med det förflutna och tårar flödade och energin dör långsamt. Efter lite lugnade ord från Dennis och Hampus så känns inte ensamheten sådär svårt längre.. Som inte det voe nog, så kom ju faktiskt Honer tillbaka till Jämshög i kväll och ni kan ju tro jag blev sådär tramsigt glad över att se honom igen. För det blev jag. Jag tokgillar ju honom lixom. 

Inga kommentarer: