lördag 24 juli 2010

Min minisemester, i korthet

(Med familjen i Skummeslöv 22/7)


Det har varit 5 dagar i vänskapen, värmen, lekfullheten, musiken, familjen, hälsan och konstens tecken!
Jag har flytt Blekingeland, för att finna ro i mitt älskade skåne. Mitt sociala begär har blivit mer än mättat. Jag har omgivit mig med vänner och bekanta som värmer mitt hjärta. Jag har stekts i den sommarhetta som än hållt i sig. Kommit folk nära in på och varit på Psykadelisk fest i Fullmoon festival anda. Högtalarna spottar ut all elektronisk musik jag kan hitta och mitt hjärta bara njuter. Jag har gått promenader, läst massa sagor, myst i massor,målat med vattenfärg och i morgon blir det både stan och en ridtur för mig och den lilla. Gjort utflykter och hälsat på kusiner med mamma och pappa. Och blivit sjuk, så sjuk att jag sitter hemma på en fredag och missar de planer dagen hade egentligen, men jag vet det kommer fler gånger och nu har jag semester...Livet är slött och gör lite ont här och där, men det är endå vackert. Den här enkla resan hem till min familj och vänner, var precis vad jag behövde. Tack!

Inga kommentarer: