söndag 11 juli 2010

Klagomål, flykt, hetta och Han

Fredag- Morgonens första mysiga kramar och pussar fick bli min frukost. Väl på jobbet hade jag blivit förflyttad till en annan avdelning. Hela dagen gick bra, så jag fick sluta tidigare. Tänkte åka hem och fira bra arbete och återföreningen med min dotter, genom att studsa runt i lägenheten till hög musik när jag packade. Jag njöt av den tanken. Den planen fick ett abrupt slut när jag kommer hem och finner en lapp bland posten. "Ring olofströmshus, viktigt!" Jag hade fått klagomål på hög musik. Dock högmusik jag inte har spelat!!?? 
 Jag gjorde en deal med Olofströmshus för att rädda mitt eget skin. Blev att slänga på sig Mp3 spelaren istället, medan jag kokade över av ilska. När Isa & Honer kom var jag nästintill hysterisk. Arg. Min planerade myshelg med dottern i Blekinge, ställdes in och jag flydde hellre till familjen i Skåne. Detta hade jag bestämt med  Olofströmshus, för att slippa få skit om det skulle vara oväsen kommande helg. Honer förstod mig och stannade hos mig medan jag packade. När det var dags att åka erbjöd jag dem skjuts till Kristianstad dagarna. Det blev dock bara Orhan och Isa som ville dit. Jag lämna av dem och for vidare till mina föräldrar och min dotter. Sen börjarade jag försöka planera med Isa och Honer en träff i kristianstad. Det slutade i kaos. De tre grabbarna hade splittrat på sig och Honer var kvar i Blekinge. Jag som var så sugen på att hitta på nått, åkte in till min gamle vän i stan och höll han vaken hela natten. Vi kolla film, drack och snackade. Ovanligt stillsamma för att va vi. Månader har gått sen vi sågs sist. Förr sågs vi jämt.

Lördag- Det var klibbigt hett ute och jag ägnade den sena eftermiddagen med att sova ute i solen och med ett halvt öga vakta min plaskande prinsessa som hade det hur mysigt som helst i hennes barnpool. Jag plaskade också en stund, men hon tyckte jag plaskade på fel sätt så det var lika bra att gå upp igen. På kvällen mötte jag upp Honer, Isa och Orhan i Kristianstad, det blev inte många timmar och inte allt för kul heller. De fort tillbaka mot öst och jag for åt väst och ångra att jag ens gett mig i väg. Trött som ett as, men ändå ville jag inte hem. For hem till en gammal Tyringevän och drack kaffe och prata strunt ända till 10 på söndagsmorgonen. 


Söndag- En slapp förmiddag, då vi helst undvek att gå ut. Ute var det rekord värme och vi hade hört talas om att åskväder skulle nå Skåne framåt kvällen så jag ville hem till lägenheten i Blekinge. Jag lämnade ett blixtrande Tyringe bakom mig vid 21.00. Väl hemma några timmar senare bar jag upp min sovande Sessa och andades sedan ut i soffan. Ovädret kom till Blekinge samtidigt som vi. Jag kände verkligen att det var borta bra men hemma bäst. Jag jazzade runt i lägenheten till toner av Monica Zetterlund, med tanken: Nu kan väl ändå inte grannarna klaga på mig. Lagom till att jag klivit ur duschen plingade det på dörren, Honer stod där. Han var här igen. Nu har vi bäddat ner oss i soffan och kollar på Scarface på 3:an. Ovädret har vandrat vidare och snart vandrar även vi vidare....till sängen. God natt på er alla söta där ute och glöm inte att pussa era prinsar eller prinsessor en extra gång ;)

Inga kommentarer: