fredag 30 juli 2010

Här sitter jag och luktar död kyckling...

Var inte länge sen jag kom hem från jobbet och min kropp skriker efter en dusch för att bli av med all krydda som svider på huden, men som den datanörd jag är så sitter jag här i stället. I nästan 3 dagar har Nicole med mormor och morfar, befunnit sig i Pippi land i småland, själv har jag förgyllt mitt liv med massa nya bekantskaper, mys, glädje, gemenskap, musik, fotograferande, sovande, ett resturangbesök, vänner, prat, massa tänkande och en galet massa körande hit och dit mellan skåne och blekinge. Dock har jag lyckats undvika städandet hela tiden och sitter och funderar på om jag ska ta det i dag eller om jag bara ska slänga mig in i duschen innan jag åker i väg på festligheter ca 8 mil här ifrån, hemmamys 6 mil härifrån eller bara stannar hemma och fastnar i mitt tänkande och ensamhet....Hmmm, ja oavsett tänker jag inte fortsätta sitta här och lukta död kyckling, så här på en fredag....

Tagen från nätet, men så är det väl tänkt kycklingarna vi knyter
ska se ut när de är färdiga att serveras.

Inga kommentarer: