onsdag 14 juli 2010

Fångad i en saga...En sommarsaga

Höll på att halka av banan där en sväng.....Jag fastnade i en saga med prinsar och prinsessor, vackra slott och lyckliga slut. Jag kastade mig in i något nytt och okänt. Men efter en tid kom verkligheten och knackade på min port och sa att det var dags att inse att oavsett hur vackra sagorna är, är inte alltid verkligheten lika vacker. Det krävdes oro, ångest och en gammal mycket betydelsefull vän för att få ner mig på jorden igen. Att inse att den vackra vardag jag levde i, inte var som förut. Insåg att sommaren gick mot sitt slut och vi med den.  Inget kan ändra mina känslor, inte ens jag. Allt gick så fort. Jag hann inte reagera. Jag orkade inte ens fråga. Allt blev så fel och nu, nu är sommaren slut och vi ses nog aldrig igen, då det egentligen aldrig var vi. Det var bara en sommar, en sommar med Honer 20 år.

Inga kommentarer: