lördag 3 juli 2010

Dagens händelse

Honer & Orgie foto:Ibbe

Var på stranden i dag igen, med Honer, Oran och Isas familj. Isa, Oran, Honer och jag låg och sola och plötsligt:


Oran: Det var något där. ( Han pekar på våran filt.)

Honer: Vad? (Kollar oroligt runt efter läskiga insekter.)

Oran: Där! (pekar.)

Honer: Vart tog den vägen?

Oran: Den gick... (hur seriös som helst.)

Honer: Ja men vad var det, en myra?

Oran: Nej nej mannen, större.

Honer: Som en myra eller som en dinosarie? (Ler.)

Oran: Större än en myra, men mindre än en dinosarie.

Honer: Var det en elefant?

Oran: nja mindre...Kanske....


De fortsatte så en stund och kom fram till att det kanske var en flodhäst i alla fall som krypit vid Honers hand. Jag tror aldrig jag garvat så mycket. Oran är den mest loco killen jag träffat. Helt galen, men han gav mig minst 4 skrattattacker i dag !

Inga kommentarer: