torsdag 30 oktober 2008

TechnoAnkan goes technoTiger

I tisdags fick jag ett plötsligt sug av att göra nåt åt mitt hår. Visst det är långt, mörk och otroligt tjockt men va fan det bara hängde där och man såg ut som någon häxa som gick och väntade på att halloween skulle börja nån gång så man skulle passa in. Jag frågade en klasskompis som bor i olofström om bra hårsalonger. Fick några tips och åkte in och fråga dom var de tog för att klippa och eventuellt slinga. Jag var på 3 ställen var av alla hade samma pris efter att ha tittat på min kalufs. Nog för att ställen var riktigt coola men 1100:- var inte min frisyr värd! och det var dessutom inget pris jag kände igen. visserligen var det ett tag sen jag var hos en frisör men några sådana priser har jag inget minne av. började få lite smått panik och skulle precis på att överväga att dra till karlshamn för att kolla läget när jag såg att jag inte hade hur mycket bensin som helst. Gud jaha, där gick den idén åt stöpet. Men då slog det mig att jag skulle ju faktiskt åka till skåne i dag, varför inte kolla me hemtrakterna. Jag ringde till Ljungdalasalongen och fråga samma sak som till de andra och fick svaret: 680:- för allt! Lätt jag tar det. 14:15 stod jag på ljungdala och var lite nervös, inte för att jag skulle förändra håret utanför att jag hade praktiserat där för 6 år sen och hade inte skött det så bra och har fortfarande ångest över det. Men det var bara att bita ihop. Trots min osäkerhet när hon fråga hur jag ville ha det så kändes det som hon förstod vad jag var ute efter. tänkte att ominget annat så vet jag att hon är duktig så jag får förlita mig på att det blir bra iaf. Efter 2 timmar och en massa tjatande om att det var synd att förstöra så tjockt och fint hår som hon skulle visa upp för alla kunderna så man rodnade och efter att 3 fönar äntligen lyckats få mitt hår någorlunda torrt så var det äntligen färdigt. Wow det var bättre än förväntat. Hon har klippt upp det en lagom bit, klippt lugg och gett mig slingor i färgerna: mörkbrun,rödbrun, rödblond och typ mellanblond. känner mig nästan tigerfärgad i håret haha. As nöjd. Rekomenderar verkligen den salongen om du bor i stan eller har som jag vägarna förbi. Det var knappt så Nicole kände igen mig efteråt. hon fråga efter mamma när jag satt mitt framför henne och sa att det var jag. hon tveka en jätte lång stund innan hon sken upp. Nu känner jag att jag ser ut som jag vill..iaf i håret!

Inga kommentarer: