söndag 26 oktober 2008

Mysig, god och ganska dyr helg

Denna helgen blev inte alls som planerat utan blev i stället helt okej. På fredagen var jag i skolan trots att vi egentligen var lediga.jag gav mig fan på att jag skulle klara av att bli färdig med matteuppgiften, om inget annat iaf få hjälp av matteläraren innan lovet. Han var hel nöjd med den och tyckte att jag verkat förstå precis vad han var ute efter. Vilken underlättnad att inte behöva stressa med det också i helgen. Efter det var jag rastlös och ville hitta på nåt, typ köra till kstad eller nåt. men det slutade med en trip till olofström för att lära känna sitt nya samhälle lite bättre. Efter att jag hämtat nicole for vi och tanka. Det var första gången i mitt liv jag gjorde det och det funkade trots att det tog n jäkla tid med tanklocket och att det krävdes telefonsamtal hem för att komma på hur. men nu så vet jag. Hade en bekant på besök, vilket resulterade i pizzor,Coca cola, godis och nåt glas vin vilket var rätt skönt efter en lång skolvecka. På lördagen var det tänkt jag och phille skulle på en roadtrip men vi visste inte var när hur. efter 13 tiden satt jag fortfarande i pyjamasbyxor och var sur för att dagen var så seg och att jag fortfarande inte visste vad jag ville göra. då slog det philip att han inte varit på systemet än. Efter lite check up så såg vi att nästan alla systembolag var stängda. Men efter lite snack med kalle bestämde vi att han skulle köpa till philip så kom vi och hämtade det i stället eftersom vi inte kom i väg förrän 13:32. Så vi fick vår lilla road trip iaf. Jag har tillomed lyckats parkera på karlshamns torget utan några problem. Om någon sagt till mig för mindre än 6 månader sen att vi ses på torget hade jag sagt aldrig! Vi tog en ficka med Kalle på Bönanad och träffade även Lawrence. Väl tillbaka i Jämshög skulle phille förbereda sig för fest eftersom han och killarna skulle ut på kvällen. Själv gick jag hem och såg att barnvakten och min tös sov som små stockar. Vi fick för oss att åka till Ikea och vandra runt där ett litet tag sen blev det super fin resturang i Älmhult innan vi for hem och kastade en övertrött bebis i säng haha. Kollade på Lilla landet lagom sen deckade vi i soffan. Vaknade i morse av att Nicole skrek på mig, sånt betyder att blöjan har läckt och att hon inte vågar röra sig. Min bekant for till sitt jobb vid 7, men det betydde ju inte att jag fick sovmorgon nej nicole släpa med mig ut i tvrummet och hoppa på mig och skräpade ner. Vid halv 11 fick jag nog och gick upp för att börja städa. hade tänkt ta en lång promenad i dag men när jag kollade ut så såg jag att det inte var så smart med tanke på att det var mörkt, bara 12 + och ösregn. Varför gick jag inte på promenad igår när solen sken!?

Inga kommentarer: