tisdag 28 juli 2009

Snart en vecka i Åmål

Ja då var man här igen. Som jag brukar skämta med Coffe om, så har jag ju åkt utomlands eftersom dialekten här uppe är mer som ett språk, det är långt borta, annat klimat och kultur. Dialekten är ljus och bred på samma gång. den har en ton av glädje och styrka. Svårt och förklara men jag tycker de låter jätte häftigt här uppe. Vädret har varit si och så och senast igår läste jag på GTs löpsedel att en regnstorm är på väg mot väst Sverige. Hoppas vi har hunnit hem innan dess. Dagarna har varit fyllda med barntv, Astrid lindgren filmer, god mat, skratt, rocka billy musik och godis.
I lördags var vi på dop. Jätte vackert och Nicole var som en ängel i kyrkan. På bjudningen efteråt busade hon vilt med de andra barnen medan vi andra krängde i oss vackra och smakfulla tårtor.



Igår var stora fixaredagen. Jag betalade räkningar, ringde samtal, skicka mejl, fyllde på motorolja och handlade presenter.

I dag nalkas kalas för Nicole. Helenas gulliga idé. Det kommer lite folk som är hur trevliga som helst, jag vet att hon kommer få två presenter hon kommer älska och tårtan är en överraskning till och med för mig. Den är special beställd av deras nära vän Fredrik som jobbar på bageriet här i Åmål, han är inte bara bagare utan artist också. Han medverkar i Kjell åkes band The red billies (de har dock bytt namn och som ni kanske förstår på namnet snackar vi rocka billy musik.)
Helena, kellis, Linnea jobbar i dag, Coffe sover och Nicole har hållt låda sen halv 6. Inte så konstigt med tanke på att hon la sig vid 18:00. Jag vill inget hellre än att gå och lägga mig men nej det blir till att traska ut på promenad så tösen får sova lite så hon inte blir allt för grinig på sitt kalas.

På torsdag har Coffe fotojobb och sen ska vi till Hamnkompaniet och titta på när hans pappas band The Perwinkels (osäker på stavningen) ska spela. Fast det beror ju på om vi lyckas fjäska tillräckligt mycket för Kjellis så han passar Nicole i några timmar. På fredag ska vi på 20 års kalas inne i Åmål och vad som händer mer i helgen är ovisst, eller ja vi ska ju åka hem till blekinge också. men den tiden den sorgen. Just nu har vi det bra här och vill inte tänka på någon hemfärd, så det så!