söndag 12 juli 2009

Man kan inte alltid ha flyt men kul hade jag!

Gårdagen gick i impulsens anda. Lucas och Robert som snackat om grillning i Jämshög, kom plötsligt på den plötsliga idén att vi skulle till Ronneby och gå på Tosia Bonnadan. Man hann inte ens tänka över saken förrän jag stod färdig sminkad och klar för att ta bussen. Fel buss tyckte vissa så vi skippade den. Visade sig sen att det inte gick nån mer på 2 timmar! Vi lyckades få tag på Roberts pappa och hans kvinna som var snälla nog att köra oss hela vägen till Ronneby. Sweet thanks! Väl framme och aningen vingliga i benen efter en aningen för mycket alkohol, anlände vi till förfesten på Hjorthöjden. Det spelades alkoholspel, fotades och man trivdes. Vid 23 tiden vinglade vi ännu mer alkoholberusade ner till Centrum. Vi yrade runt ett tag sen hamnade vi vid gamla Devas.

Jag fick samtal av min dotters faster som ville jag skulle komma inom henne och hälsa på nu när jag ändå var i ronneby. Jag träffade alla de där sjukt underbara ronnebyborna som ja trivs så med. Coffe ringde och mobilen dog. Åh nej mobilen dog. Jag sprang ner till Devas och letade ivrrigt efter mina vänner. Borta! Bussen hade gått, men de sa innan att vi skulle sova hos Lucas kompis om vi inte skulle åka hem med bussen. Bra då måste de iaf vara tillsammans. Ja hittade Jennifer på Jekel & hyde. Men hon blev lika paff som jag över att killarna var borta. Hon ringde dem och de hade visst tagit bussen.

Jag lyckades på nåt vänster bli av med Tjejerna när de skulle in på toa. Jag sprang runt och leta efter kända ronneby ansikten men nej det var ont om sånt. Jag lyckades ta mig hem till Jämshög på egen hand. Skoskav och trött men jag mådde bra. Klockan var 05:00 och det var skönt att sova lite. När jag vakna hade coffe gjort frukost. Han är för kär. Sen har vi bara myst och nördat bort dagen. Jag mår super bra, men det är skönt att vara hemma hos sin älskling igen!

Inga kommentarer: