fredag 17 juli 2009

En ny epok håller på att börja i vårt liv..



sakta men säkert börjar Nicole närma sig 3 år. Den berömda trotsåldern. Och det märks vill jag lova. Hon har varit trotsig förr men nu testar hon så man nästan vill slita håret av sig själv. Söta jävla unge vad jag älskar dig! Ja, för trots de små tjafsen vi har om mat och tv så har hon också utvecklat minne och prat på ett sånt sätt att man kan inget annat än att älska och le.

Fantasin är det absolut inget fel på. "hennes favorit lek" är Kalastårta. Vet inte om hon fattat att hon snart fyller år eller vad det är frågan om men, hela veckan har hon bakat tårta med legobitar och bjudit mig och Coffe och även sparat massa bitar till hennes pappa, Kalle, Philip, Helena, zockan, morfar, mormor och Coffe. Fantasin flödar och hennes rum förvandlas till ett kök med ugn och lego och kritor blir kakor och tårta.

På tal om tårta så upptäckte jag först igår att nu är det mindre än tre veckor kvar till hon blir tre, tre veckor! Men gud, jag har inte planerat någonting, har bara en present och var ska vi vara och vilka ska komma, vad ska hon ha på sig, var ska hon sova..ja frågorna tar aldrig slut och jag har faktiskt inte orkat ta tag i dem i dag heller. Men får väl ta och ringa Alex nästa vecka och se vad han säger. För när det gäller hennes födelsedag har han mycket att säga till om också.

Tänk vad tiden går fort, när jag tittade på bilderna från nicoles tid som bebis och när jag tittar på det brunhåriga lilla skrattmonstret kan jag inte fatta att hon verkligen är min!

Inga kommentarer: